-Basit Nesneler
OpenGL kütüphanesi basit şekiller oluşturmamıza imkan sağlar. Bunlar nokta, çizgi, üçgen, dörtgen ve çokgen gibi basit nesnelerdir.
Birde OpenGL'e artı GLU kütüphanesi vardır. Burada ise kullanıcının hazır nesneleri kullanma imkanı mevcuttur. Silindir, küre, küp vb.
Yine glut kütüphanesinde de hazır nesneler mevcuttur.
Fakat bunlarla da yapabileceklerimiz sınırlıdır. Karmaşık yapılardan oluşan nesneleri ise, 3d programlarda hazırlayıp projelerimize dahil edebiliriz.
resimleri tıklayarak büyültebiliriz
Aşağıdaki GL_TRIANGLE_STRIP yukarıdaki resimde verilen örnek çizimin kodudur.
glBegin(GL_TRIANGLE_STRIP);
glVertex3f( 0.0, 0.0, 0.0);//0
glVertex3f( 0.1, 0.2, 0.0);//1
glVertex3f( 0.3, 0.0, 0.0);//2
glVertex3f( 0.5, 0.2, 0.0);//3
glVertex3f( 0.6, 0.0, 0.0);//4
glEnd();
"Burada 2f ile de çizebilirdik. 3f de Z koordinatı boş geçilmiştir."
resimleri tıklayarak büyültebiliriz
glutSolidSphere(3,12,12); Burada ise glut bize katı olarak 3 birim
çapında olan 12 yatay ve 12 dikey hattan oluşan hazır bir küre sunmaktadır.
Burada opengl buymuş diye bir düşünce aklımızda oluşmasın.
OpenGL bir derya bunlar ise deryadan bir damla.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder