5 Eylül 2021 Pazar

7-Basit Nesneler

 -Basit Nesneler

 OpenGL kütüphanesi basit şekiller oluşturmamıza imkan sağlar.  Bunlar nokta, çizgi, üçgen, dörtgen ve çokgen gibi basit nesnelerdir.

 Birde OpenGL'e artı GLU kütüphanesi vardır. Burada ise kullanıcının hazır  nesneleri kullanma imkanı mevcuttur. Silindir, küre, küp vb.

 Yine glut kütüphanesinde de hazır nesneler mevcuttur.

 Fakat bunlarla da yapabileceklerimiz sınırlıdır.  Karmaşık yapılardan oluşan nesneleri ise, 3d programlarda  hazırlayıp projelerimize dahil edebiliriz.

                                                resimleri tıklayarak büyültebiliriz


                                                     OpenGL basit nesneler

  Aşağıdaki GL_TRIANGLE_STRIP yukarıdaki resimde verilen örnek  çizimin  kodudur.

    glBegin(GL_TRIANGLE_STRIP);

glVertex3f( 0.0, 0.0, 0.0);//0

glVertex3f( 0.1, 0.2, 0.0);//1

glVertex3f( 0.3, 0.0, 0.0);//2

glVertex3f( 0.5, 0.2, 0.0);//3

glVertex3f( 0.6, 0.0, 0.0);//4

   glEnd();  

 "Burada 2f  ile de çizebilirdik.  3f de Z koordinatı boş geçilmiştir."

                                                   resimleri tıklayarak büyültebiliriz 

                                                               
 Glut ile gelen bazı  hazır nesneler

       glutSolidSphere(3,12,12);  Burada ise glut bize katı olarak 3 birim 

çapında olan 12 yatay ve 12 dikey hattan oluşan hazır bir küre sunmaktadır.

Burada opengl buymuş diye bir düşünce  aklımızda  oluşmasın.

 OpenGL bir derya bunlar ise deryadan bir damla.  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder