PENCERELER:
a- 2D 2 boyutlu pencereler
b- 3D 3 boyutlu pencereler
2D PENCERELER
Boş bir ekran oluşturmak.
Bir pencere oluşturmak bu kadar basit ve kolay olabilir.
örnek kod:
//-----------------------------------------------------------------
// freeglut ile boş bir ekran oluşturma
sonuç:
// bir pencere oluşturmak bu kadar basit ve kolay olabilir.
#include <GL/freeglut.h>
void display()// ana ekranı görüntüleme
{
// boş pencere olduğu için içi boş
}
int main(int argc, char **argv)
{
glutInit(&argc, argv);// bütün işlevler
glutInitWindowSize(400,300);// ekran boyutları
glutInitDisplayMode(GLUT_RGB | GLUT_DOUBLE );// ekranın kullandığı özellikler
glutCreateWindow("ilk pencere");// pencereyi oluştur. (tırnak içini boş bırakabiliriz.)
glutDisplayFunc(display);//ana ekran geri arama çağrısı
glutMainLoop();//tüm olay ana döngü
return 0;
}
//----------------------------------------------------------------
resmi tıklayarak büyültebilirsiniz.
=========================================================================
2. örnek:
Turkuaz renkli bir arka plan oluşturma
örnek kod:
//-----------------------------------------------------------------
// turkuaz bir arka plan oluşturma
#include <GL/freeglut.h>
void display() //ana ekranı, sahneyi, dünyayı görüntüle
{ // Sahnemizi dünyamızı doldurmaya başlıyoruz.
glClearColor(0,1,1,1);// arka plan rengi
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
glutSwapBuffers();//sahneyi çift tampon ile oluşturma
}
int main(int argc, char *argv[])
{
glutInit(&argc, argv);// bütün islevleri baslat
glutInitWindowSize(400,300);// ekran boyutları
glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE | GLUT_RGBA);
glutCreateWindow("arka fon"); // pencereyi oluştur.
glutDisplayFunc(display);//ana ekran
glutMainLoop();
return 0;
}
2 mause yönetimi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder