OpenGL kütüphanesini kullanmak vede SFML kütüphanesinin ses dosyalarını kullanabilmek için
aşağıdaki adımları sabırla gerçekleştiriyoruz.
1-Derleyiciyi çalıştırdıktan sonra en üst paneldeki settings sekmesini tıklayıp açılan menüden
Resme tıklayayıp büyültelim
compiler seçeneğine tıkladığımızda açılan tablodan
2-İlk 5 dosyayı derleyicinin içindeki MinGW / lib klasöründen
Resme tıklayayıp büyültelim.
Add butonuna tıklayarak
Resme tıklayayıp büyültelim.
ilk 5 dosyayı link edelim
3- Tekrar Add butonuna tıklayarak klavyeden
sfml-audio yazarak
ok layıp link edelim
(sfml kütüphanesini buradan indirip derleyicinin klasörüne kopyalayabilirsiniz)
(indirdikten sonra codeBlocks klasörüne kopyalayalım)
----------------
4- Yine derleyicinin içindeki sfml / lib klasöründen libsfml-system.a dosyasını link edelim
5-Derleyecinin defines sekmesine tıklayarak
Resme tıklayayıp büyültelim
klavyeden SFML_STATIC yazalım.
5-Son olarak search directories sekmesinden derleyicinin kayıtlı olduğu
Resme tıklayayıp büyültelim
Resme tıklayayıp büyültelim
C:\Program Files (x86)\CodeBlocks\sfml\include klasörünün yolunu gösterelim.
Klasör kaydı farklı ise siz kendi yolunuzu gösterin.
6- Derleyicimiz çalışmaya hazır. Kodlarımızı yazıp
Resme tıklayayıp büyültelim
yeşil sekmeye build and run tıklayıp çaliştıralım.
UYARI
Blogdan indirilen klasörler içindeki kodların yazılı olduğu dosya üzerinden
doğrudan
derleme yaparsanız hata verecektir. Kodu kopyalayıp yeni açtığınız projedeki
main
dosyasına kopyalayın.
Yine indirilen klasör içindeki diğer dosyaları varsa klasörleri de
kendi proje klasörünüze atın. Bu şekilde çalışacaktır.
Codeblocks tan farklı bir derleyici kullanıyorsanız farklı dosyalar isteyebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder