5 Eylül 2021 Pazar

1-Derleyici Kurulumu


 OpenGL   kütüphanesini kullanmak  vede SFML kütüphanesinin ses dosyalarını kullanabilmek için
aşağıdaki adımları sabırla  gerçekleştiriyoruz.
 

1-Derleyiciyi çalıştırdıktan sonra en üst paneldeki settings sekmesini tıklayıp açılan menüden

                                                          Resme tıklayayıp büyültelim

compiler seçeneğine tıkladığımızda açılan tablodan

2-İlk 5 dosyayı derleyicinin içindeki MinGW / lib klasöründen

Resme tıklayayıp büyültelim.


Add butonuna tıklayarak 

Resme tıklayayıp büyültelim.


ilk 5 dosyayı link edelim

3- Tekrar Add butonuna tıklayarak klavyeden
sfml-audio yazarak
ok  layıp link edelim
(sfml kütüphanesini buradan indirip derleyicinin klasörüne kopyalayabilirsiniz)

(indirdikten sonra codeBlocks klasörüne kopyalayalım)

----------------



4- Yine derleyicinin içindeki sfml / lib klasöründen libsfml-system.a dosyasını link edelim

5-Derleyecinin defines sekmesine tıklayarak

Resme tıklayayıp büyültelim

klavyeden SFML_STATIC  yazalım.

5-Son olarak search directories sekmesinden derleyicinin kayıtlı olduğu

Resme tıklayayıp büyültelim

Resme tıklayayıp büyültelim


C:\Program Files (x86)\CodeBlocks\sfml\include   klasörünün yolunu gösterelim.
Klasör kaydı   farklı ise  siz kendi yolunuzu gösterin.

6- Derleyicimiz çalışmaya hazır. Kodlarımızı yazıp 

Resme tıklayayıp büyültelim

yeşil  sekmeye  build and run tıklayıp çaliştıralım.


UYARI

Blogdan indirilen klasörler içindeki kodların yazılı olduğu dosya üzerinden
 doğrudan
derleme yaparsanız hata verecektir. Kodu kopyalayıp yeni açtığınız projedeki 
main 
dosyasına kopyalayın.
 Yine indirilen klasör içindeki diğer dosyaları varsa klasörleri de
kendi proje klasörünüze atın. Bu şekilde çalışacaktır.
Codeblocks tan farklı bir derleyici kullanıyorsanız farklı dosyalar isteyebilir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder